trafic

 

vineri, 17 aprilie 2015

Separaţia puterilor la Noua Republică

0 comentarii


Partidul Noua Republică a adoptat un set de cinci principii de reformare, din care primul principiu menționează: „Pentru eliminarea conflictelor dintre diversele organisme ale Partidului și pentru a impune, prin puterea exemplului, aplicarea principiilor conducerii democratice ale statului de drept și în organizarea partidelor politice, reformarea PNR va avea la bază introducerea principiului separației puterilor interne în Partid și controlului reciproc al acestora”.


“Populismul violent şi ignoranţa au ucis democraţiile antice şi de aceea părinţii liberalismului clasic au gândit drepturile omului, libertatea individuală, democraţia modernă, statul de drept, separaţia puterilor în stat şi sistemul de checks and balances, ca să apere individul de popor şi poporul de sine însuşi. Este expresia cea mai înaltă a civilizaţiei umane. Dă la o parte acest scut şi ce vei descoperi va fi un monstru de nerecunoscut şi însetat de sânge”, Cristian Câmpeanu, România Liberă, 18.01.2014.

Corupţia afectează profund totalitatea păturilor sociale din România şi este cauza principală a sărăciei unei mari părţi a populaţiei. Lipsa respectului pentru cheltuirea banului public, necinstea şi lăcomia celor aleşi sau numiţi să administreze, în interesul cetăţenilor, banii acumulaţi la bugetul de stat, organizarea unor grupuri infracţionale aparţinând sau apropiate clasei politice, care au falimentat în mare parte societățile comerciale ale statului român, pentru ca apoi să le cumpere pe sume de nimic, au făcut ca România să fie în coada statelor UE în privinţa nivelului de trai.

Toate acestea au fost posibile pentru că, în România, nu se respectă principiile democratice garantate cetățenilor de către Constituție, este subminat continuu statul de drept şi se deturnează în interes personal sau se fură, pur şi simplu, banii cetăţenilor, colectaţi prin taxe şi impozite.

Puterea politică este acaparată, astăzi, în mod nelegitim, de un grup restrâns de cetățeni, ajunşi în fruntea ţării prin mijloace nedemocratice și necinstite, prin tranzacționarea accesului la funcții în partid și pe lista candidaților pentru alegerile locale și naţionale folosindu-se de banii cetățenilor, deturnaţi de cei care au obținut și dețin acum o mare influenţă economică, obținută prin contracte preferențiale cu statul.

Prosperitatea cetățenilor și a statului român sunt confiscate de actuala clasă politică, iar exportul comportamentului nedemocratic din interiorul partidelor politice către organismele statului este urmarea deficienţelor actualelor legi a partidelor politice şi a alegerilor, legi care nu garantează cetățenilor imposibilitatea apariţiei şi funcţionării unor partide nedemocratice.

Cetățenii români sunt prizonierii actualei clase politice, iar soarta lor, ca și soarta României, depind de modul cum sunt şi vor fi organizate, în viitor, actualele partide şi de modul cum sunt şi vor fi alcătuite şi respectate legile ţării.

Asistentul secretarului de stat al SUA Victoria Nuland a declarat, într-un interviu acordat MEDIAFAX în 14 ianuarie 2015, că asistăm la „un nou început politic pentru România” şi este nevoie de „progrese reale pentru cetăţenii României pentru că e clar că asta au cerut oamenii când s-au prezentat la urne”.

Statul Român a încălcat garanțiile prevăzute în Constituţie privind sistemul politic, format din partide care respectă principiile democratice, legea partidelor obstrucționând, prin omisiune, transpunerea în corpul legii a principiilor democratice, inclusiv în organizarea internă a partidelor.

Această stare, în care partidele politice nu respectă principiile constituționale democratice în organizarea lor internă, a fost abordată și clarificată printr-o serie de demersuri ale reprezentantului PNR în Senatul României, care au permis obținerea următoarelor confirmări ale Avocatului Poporului și Curții Constituționale a României:

- Adresa Avocatului Poporului cu nr. 5010/18.06.2014 menționează: „Neincluderea principiilor democratice în prevederile legii reprezintă o omisiune legislativă. Cum statutul este legea internă care guvernează partidele politice, el trebuie să conţină atât principiile democratice, nu numai sub forma unor afirmaţii, ci şi ca dispoziţii statutare concrete, care să garanteze, în mod practic, respectarea lor”, detalii aici:http://www.tody.ro/document/2014-05-19-Raspuna-la-Scrisoare-catre-Avocatul-Poporului-privind-neconstitutionalitatea-Legii-partidelor

- Decizia CCR nr. 35/1996 menționează: „activitățile neconstituționale ale partidelor politice nu se pot bucura de garanția Legii fundamentale, iar prevederile Art.8, alin.(2) din Constituție impun respectarea principiilor democrației, iar potrivit Art.37 alin.(2) din Constituție, partidele ce încalcă principiile precizate în acel alineat, sunt neconstituționale. În concluzie, garanția constituțională a misiunii publice îndeplinite de partid nu poate avea în vedere decât activitățile sale legale, conforme prevederilor și principiilor Constituției și legilor țării”.

- Decizia CCR nr. 530/2013 menționează: „potrivit Art.8, alin.(2) din Constituție, partidele politice se constituie și își desfășoară activitatea în condițiile legii. Ele contribuie la definitivarea și la exprimarea voinței politice a cetățenilor, respectând … principiile democrației”, care coroborat cu răspunsul emis de Avocatul Poporului, arată că garanțiile constituționale privind respectarea principiilor democratice de către partide nu au fost incluse de politicienii parlamentari în Legea partidelor politice.

- Adresa Consiliul Legislativ cu nr. R468/31.03.2014 în care se argumentează juridic starea actuală a reflectării în legea partidelor politice a prevederilor Constituţionale privind principiile democraţiei și statului de drept, http://www.tody.ro/document/2014-03-10-Raspuns-la-scrisoare-Consiliului-Legislativ-prevederile-Constitutiei-privind-principii-democratice-stat-de-drept

Din acest motiv Partidul Noua Republică va include principiul democratic al separației puterilor și controlului reciproc al acestora în noul său Statut, dând un exemplu cetățenilor privind reformarea din interior, pe principii constituționale, asumate de conducerea PNR în aprilie 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs. așteaptă moderarea.